In de podcast van Agema & Dijkstra FoodTalk aflevering 11 gaat het over productontwikkeling. Een onderwerp dat voor de heren een belangrijk issue is voor de ondernemer van morgen.
Zelf aan het stuur zitten of het inhuren van foodprofessionals is binnen enkele jaren de
normaalste zaak horeca breed. Wordt het nu nog op kleine schaal opgepakt of worden de meeste producten rechtstreeks van fabrikanten afgenomen, de ondernemer van morgen zal zelf aan de slag moeten. Een eigen identiteit is nog belangrijker dan ooit tevoren. De concurrentie is moordend door veel gelijke horeca en branchevervaging, waardoor er veel nieuwe type concurrenten op de markt zijn gekomen, zoals supermarkten (een foodcourt) en detailhandelszaken (kleding of boeken met een koffiehoek).
Tijd om op te staan.
In aflevering 11 gaat Marco Agema in gesprek met 3 studenten van ROC Friese Poort in Sneek die de opleiding Dutch-Cuisine volgen. Opdracht is om voor Snackbar van de Toekomst een heerlijke verantwoorde snack te ontwikkelen die zo enkele jaren zonder problemen op de menukaart van een gemiddeld horecabedrijf zou kunnen pronken. [Ter info: De Productopdracht]
Nagedacht over lokaal, gezondheid en bereidingswijze hebben de studenten een heel mooi tussen resultaat. 1 waar ze heel erg trots op mogen zijn!
Een tussenresultaat, ja dat klopt want het project is halverwege op het moment als de audio opnames zijn gemaakt!
Wat kan Snackbar van de Toekomst voor u betekenen?
Naast begeleiding van studenten organiseren wij ook begeleidingstrajecten voor ondernemers en zijn wij ook in staat om inspirerende snackathons te organiseren voor jong en oud.
Wilt u hier meer over te weten komen over bovenstaande diensten dan verwijzen wij graag door naar https://www.snackbarvandetoekomst.nl/diensten/