Zelf heeft Marco de eerste stappen jarengeleden genomen door geen plastic tasjes meer mee te geven en de sigaretten uit de schappen te halen.
Marco Agema (48) is opgegroeid in een horecafamilie en heeft jarenlang een eigen cafetaria gehad in Groningen. Door de geboorte van zijn dochter in 2006 kwam hij echter tot andere inzichten en is hij aan de slag gegaan met verduurzaming van zijn cafetaria. Wij spraken hem hierover.

Jarenlang is Marco eigenaar geweest van cafetaria Friet van Piet. In 2006 werd zijn dochter geboren en daardoor besefte hij dat hij wel heel weinig teruggaf aan de aarde. Het sentiment ging spelen en hij wilde iets betekenen voor de generaties na hem. Hij besefte dat hij als ondernemer de meeste impact kon maken door de juiste mindset over te brengen. ‘in 2017 ben ik het adviesbureau Duurzaam Denken Don gestart en niet veel later Snackbar van de Toekomst. Via deze weg ben ik mijn visie gaan delen met overige ondernemers en tegelijkertijd probeer ik mijn eigen ecologische voetdruk zo klein mogelijk te houden ‘, aldus Marco